Polski English
piłka

O grze

Zasady

Ballfall classic to gra zręcznościowa w stylu arcade o piłce spadającej w dół ceglanej wieży. Nie może zniknąć z ekranu, ani wpaść na kolce. Celem gry jest dotarcie jak najdalej i zebranie jak największej ilości punktów. Napisy na murach podpowiadają jak daleko już jesteś. Możesz też zdobyć punkty za złapane gwiazdki - za każdą kolejną więcej.

W ramach gry możesz wybrać jeden z trzech trybów sterowania:

Główne założenia Ballfall classic to:

Podoba Ci się nasza gra? Masz pomysły na ulepszenia? A może Ballfall czymś Ci podpadł? Koniecznie nam o tym opowiedz! Będziemy wdzięczni za każdy komentarz.

Technicznie

Przy tworzenie Ballfall'a założyliśmy, że chcemy mieć jeden wspólny kod działający na kilku różnych systemach operacyjnych. Dlatego gra jest napisana głównie C/C++ w oparciu o sprawdzone i przenośne biblioteki, jak OpenGL ES2, czy STL. Część zależną od platformy (np. powiązanie z Javą na Androidzie) wydzieliliśmy do osobnego projektu, który będzie stanowił bazę dla przyszłych produkcji.

Jak na razie produkcyjne wspieramy tylko Androida. Na potrzeby developmentu i testowania mamy także implementację dla Linux/X11. W przyszłości chcemy poszerzyć zakres platform przede wszystkim o iOS.

W grze (i na stronie) wykorzystaliśmy darmową czcionkę "A Dripping Marker" stworzoną przez Wick'a van den Belt.

Co dalej?

Na chwilę obecną mamy wiele pomysłów na dalszy rozwój Ballfall'a. Nie ustaliliśmy jeszcze co i w jakiej kolejności zrobimy.