Ballfall classic to gra zręcznościowa w stylu arcade o piłce spadającej w dół ceglanej wieży. Nie może zniknąć z ekranu, ani wpaść na kolce. Celem gry jest dotarcie jak najdalej i zebranie jak największej ilości punktów. Napisy na murach podpowiadają jak daleko już jesteś. Możesz też zdobyć punkty za złapane gwiazdki - za każdą kolejną więcej.
W ramach gry możesz wybrać jeden z trzech trybów sterowania:
Główne założenia Ballfall classic to:
Podoba Ci się nasza gra? Masz pomysły na ulepszenia? A może Ballfall czymś Ci podpadł? Koniecznie nam o tym opowiedz! Będziemy wdzięczni za każdy komentarz.
Przy tworzenie Ballfall'a założyliśmy, że chcemy mieć jeden wspólny kod działający na kilku różnych systemach operacyjnych. Dlatego gra jest napisana głównie C/C++ w oparciu o sprawdzone i przenośne biblioteki, jak OpenGL ES2, czy STL. Część zależną od platformy (np. powiązanie z Javą na Androidzie) wydzieliliśmy do osobnego projektu, który będzie stanowił bazę dla przyszłych produkcji.
Jak na razie produkcyjne wspieramy tylko Androida. Na potrzeby developmentu i testowania mamy także implementację dla Linux/X11. W przyszłości chcemy poszerzyć zakres platform przede wszystkim o iOS.
W grze (i na stronie) wykorzystaliśmy darmową czcionkę "A Dripping Marker" stworzoną przez Wick'a van den Belt.
Na chwilę obecną mamy wiele pomysłów na dalszy rozwój Ballfall'a. Nie ustaliliśmy jeszcze co i w jakiej kolejności zrobimy.